PROJECT PLAN
MONTH(S) |
ACTIVITY |
DESCRIPTION |
October / November |
Getting to know each other
|
· Students complete a brief biography for their profiles on the Twinspace · They make a presentation of themselves by sharing about their passion · Each school produces a quiz about the presentations for the partners |
November / December |
MagTwinning issue #1 |
FOCUS FOR ISSUE 1 : XMASSY MOOD ! 1. the students will team up in 5 multinational editorial teams to complete 5 magazines. 2. In each team, they will choose the topic they want to work on (editorial, sports, music, travel, fun facts, cinema, arts etc.) and collaboratively write articles on the chosen topic. 3. When the article are complete, they will be put together and illustrated with copyright free pictures
· Publication before the Xmas break ! |
January / February / March |
MagTwinning issue #2 |
FOCUS FOR ISSUE 2 : GOOD START FOR A NEW YEAR ! 1. the students will team up in 5 multinational editorial teams to complete 5 magazines. 2. In each team, they will choose the topic they want to work on (editorial, sports, music, travel, fun facts, cinema, arts etc.) and collaboratively write articles on the chosen topic. 3. When the article are complete, they will be put together and illustrated with copyright free pictures
· Publication at the beginning of April ! |
March / April / May |
MagTwinning issue #3 |
FOCUS FOR ISSUE 3 : ON THE WAY TO SUMMER ! 1. the students will team up in 5 multinational editorial teams to complete 5 magazines. 2. In each team, they will choose the topic they want to work on (editorial, sports, music, travel, fun facts, cinema, arts etc.) and collaboratively write articles on the chosen topic. 3. When the article are complete, they will be put together and illustrated with copyright free pictures
Publication at the beginning of April ! |
End of May |
Project evaluation |
Evaluation of the project experience by the students and teachers participants |
Proje planımızı uygularken Gençlik Dergileri ile ilgili araştırma ve analiz çalışmaları yaptık, bireysel çalışmalar istedik,ulusal ve uluslararası takım çalışmaları organize ettik,öğrencilerimiz ortaklarıyla iletişime geçerek bilgi toplama,problem çözme,araştırma,karşılaştırmalı çalışma gibi farklı metodları kullanarak işbirliği içinde çalıştılar, öğrencilerimizin doğru bilgiye ulaşabilmesi için gerekli yolları sağladık ve projede sadece öğretmen fikirlerini değil yaratıcı, yenilikçi,bağımsız ve sorumluluk sahibi olmaları için ve projede temel rolü oynamaları için öğrencilerimizi cesaretlendirdik.
Öğrenciler birbirlerini daha iyi tanımak için kısa biyografilerini sisteme tanıttılar. Tutkularını paylaşarak bir sunum hazırladılar ve her okul sunumuyla ilgili bir quiz yaptı. 1.sayımızda konu başlığımız XMASSY MOOD idi, öğrencilerimiz 5 farklı uluslararası takım oluşturdular. Her takım çalışmak istedikleri konuları seçtiler ( spor,müzik,sanat,eğlence,sinema vb) ve seçilen konuyla ilgili ortaklaşa makaleler yazdılar. Makaleler tamamlandığında telif hakkı olmayan resimler ile biraraya getirildiler. 2.sayımızda konumuz GOOD START FOR A NEW YEAR idi, 5 uluslararası takım oluşturuldu ve benzer etkinlikler yapıldı. 3. sayımızda konumuz ON THE WAY TO SUMMER idi ve yine 5 uluslararası takım benzer uygulamaları yaptı. Projemizin değerlendirme kısmında ise hem öğrenciler ve hemde öğretmenler proje değerlendirme yazılarını yazarak edindikleri tecrübeleri aktardılar.