Hopper TwinStories

Hopper TwinStories

     Hopper TwinStories

23.10.2019 904

 

01-11-2021

01-06-2021

01-06-2021 

 

 

Projemizin konusu Amerikalı ressam Edward Hopper'ın tablolarını keşfetmeye dayanmaktadır. Bu keşif sırasında öğrencilerimiz kültürel,sanatsal,tarihsel ve dilsel bir yolculuğa çıkacaklar. Tablolar ile ilgili ulusal ve uluslarası takımlar oluşturarak yaratıcı yazma ve tiyatral aktivite faaliyetlerinde bulunacaklardır. Einstein der ki ; " Zekanın gerçek göstergesi hayal gücüdür." Bu sözden yola çıkarak yenilikçi ve yaratıcı düşünmenin projemizin her adımında eyleme dönüştürmek için  öğrencilerimizin hayal güçlerini geliştirecek bir zihinsel dönüşümü  yaptığımız aktivitelerle somutlaştırdık. Hopper TwinStories projemiz orijinal bir fikre sahip,teması bakımından özgün,öncüsü öğrenciler olan, çeşitli etkinlikleri barındıran, aktif,otonom öğrenmeyi teşvik eden iyi bir proje planına sahip oldu.

   Proje planımızı uygularken ressam Edward Hopper ile ilgili araştırma ve analiz çalışmaları yaptık, bireysel çalışmalar istedik,ulusal ve uluslararası takım çalışmaları organize ettik,öğrencilerimiz ortaklarıyla iletişime geçerek bilgi toplama,problem çözme,araştırma,karşılaştırmalı çalışma gibi farklı metodları kullanarak işbirliği içinde çalıştılar, öğrencilerimizin doğru bilgiye ulaşabilmesi için gerekli yolları sağladık ve projede sadece öğretmen fikirlerini değil yaratıcı, yenilikçi,bağımsız ve sorumluluk sahibi olmaları için ve projede temel rolü oynamaları için öğrencilerimizi cesaretlendirdik.

 

   Öğrenci profilleri sisteme tanıtıldı ve öğrenciler kişiliklerini ve zevklerini temsil edebilecek sanat ile ilgili bir yazı yazdılar, bu yazılar ile ilgili quizler oluşturdular. Ressamı daha iyi tanımak için bireysel web sitesi araştırma çalışmaları verildi ve keşfettikleri ve tercih ettikleri tablo izlenimleri paylaşıldı.Her ülke kendi sınıfında tabloları çizerek tekrar oluşturdu ve ortak okullar için yaratıcı bir oyun geliştirdi. Bir başka yaratıcı aktivite ise, Hopper'ın karakterlerinin ne düşündükleri ile alakalıydı.Öğrenciler uluslarası takımlara ayrıldılar ve spesifik bir tablo üzerinde çalıştılar. Her takım karakterlerin ne düşünüyor olabileceği iie ilgili monologlar üretti ve bu monologlar forumlarda paylaşılarak tartışma ortamı yaratıldı. Yenilikçi bir diğer aktivitede yine uluslarası takımlar içinde tablo seçerek o tabloya bir sahne yazdılar tamamen doğaçlama olarak ve bunu filme aldılar ya da ses kaydı yaparak ortaklarla paylaştılar. Projemizin sonunda öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz proje değerlendirme yazılarını yazarak edindikleri tecrübeleri aktardılar.

 

05-02-2020