Dinamik Matematik projesi
Matematik ve Teknolojinin etkileşimli olarak ilerlemesi, Matematik öğretiminde Web2.0 araçlarını ve dinamik yazılımları öğrenmeyi ve öğretmeyi zorunlu hale getirmiştir. İletişim kanallarının artması, teknolojinin hayatın her alanında yer almasına ve karşılaşılan problemlerin karmaşık hale gelmelerine neden olmaktadır. Problemlerle baş edebilmek için öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine sahip olmaları gerekmektedir. Projemiz, öğrencilere 21. yüzyıl becerilerini kazandırarak fonksiyonlarla ilgili uygulamalar, parabol, denklem ve eşitsizlik sistemleri, çember ve daire, uzay geometri ile ilgili konu kazanımlarını öğrenmelerini hedefliyoruz.
Proje süreci
Ocak ayı
Ortakların belirlenmesi,
Projenin tanıtılması,
Hazırlık süreci,
Veli izin belgelerinin alınması,
Öğrencilerin twinspace'e eklenmesi,
Öğrencilerle webinar yapılması,
Proje logosunun belirlenmesi,
Öğrencilere öntest (anket) yapılması.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü etkinliği.
Şubat ayı-
Fonksiyonların dönüşümleri konu kazanımlarıyla ilgili etkinlikler.
Mart ayı-
Denklem ve Eşitsizlik sistemleri konu kazanımlarıyla ilgili etkinlikler,
Pi günü etkinliği.
Nisan ayı-
Çember ve daire konu kazanımlarıyla ilgili etkinlikler,
Altın oran etkinliği,
Proje ile ilgili son test çalışmasının yapılması,
Proje üyesi öğrencilerimizle ortak ürün oluşturma etkinliği,
Projeye katılan öğrencilere katılım belgelerinin verilmesi.
Nilay AYTAÇ / Sağmalcılar Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni
Projede görev alan öğrencilerim: